KJP LMU

Veröffentlichungen

Suche Autor: Jahr:

Zeitschriftenartikel

Reading-related functional activity in children with isolated spelling deficits and dyslexia

C. Banfi, K. Koschutnig, K. Moll, G. Schulte-Körne, A. Fink, K. Landerl
Language, Cognition and Neuroscience doi.org/10.1080/23273798.2020.1859569 2021, 36:5, 543-561

Validation of the Munich Actimetry Sleep Detection Algorithm for estimating sleep-wake patterns from activity recordings

A-S. Loock, A. K. Sullivan, C. Reis, T. Paiva, N. Ghotbi, L. K. Pilz, A. M. Biller, C. Molenda, M. Vuori-Brodowski, T. Roenneberg, E. C. Winnebeck
bioRxiv doi.org/10.1101/2021.01.28.428574 2021

Autosomal sex-biased genetic regulation of the stress response

S. R. Moore, T. Halldorsdottir, J. Martins, S. Lucae, B. Müller-Myhsok, N. Müller, C. E. Piechaczek, L. Feldmann, F.-J. Freisleder, E. Greimel, G. Schulte-Körne, E. Binder, J. Arloth
medRxiv doi.org/10.1101/2020.10.19.20213983 2021

Corona und Du - Ein webbasiertes Infoportal zur psychischen Gesundheit für Kinder, Jugendliche und Eltern

C. E. Piechaczek, R. Primbs, P.-M. Comanns, L. Feldmann, E. Greimel, G. Schulte-Körne
Nervenheilkunde DOI 10.1055/a-1389-8629 2021, 40, 333-340

Emotion Regulation as a Mediator in the Relationship Between Cognitive Biases and Depressive Symptoms in Depressed, At?risk and Healthy Children and Adolescents

A. Sfärlea, K. Takano, C. Buhl, J. Löchner, E. Greimel, E. Salemink, G. Schulte-Körne, B. Platt
Research on Child and Adolescent Psychopathology doi.org/10.1007/s10802-021-00814-z 2021

From recommendation to implementation—recommendations of the German Clinical Practice Guideline and choice of antidepressants for children and adolescents: analysis of data from the Barmer health insurance fund

V. Obermeier, M. Frey, R. von Kries, G. Schulte-Körne
Deutsches Ärzteblatt international DOI: 10.3238/arztebl.m2021.0126 2021, 118, 215-216

Predictors of reading and spelling skills in German: The role of morphological awareness

R. Görgen, E. De Simone, G. Schulte-Körne, K. Moll
Journal of Research in Reading DOI:10.1111/1467-9817.12343 2021

Spelling Error Detection: A Valid and Economical Task for Assessing Spelling Skills in Elementary School Children

D. Endlich, T. Richter, P. Marx, W. Lenhard, K. Moll, B. Witzel, G. Schulte-Körne
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 2021

Verpasste Chancen: Die neuen diagnostischen Leitlinien zur Lese-, Rechtschreib- und Rechenstörung der ICD-11

G. Schulte-Körne
Zeitschrift für Kinder- und Jugendpsychiatrie und Psychotherapie doi.org/10.1024/1422-4917/a000791 2021, 1-5

Corona und Du: ein webbasiertes Infoportal zur psychischen Gesundheit für Kinder, Jugendliche und Eltern

C. E. Piechaczek, R. Primbs, P.-M. Comanns, L. Feldmann, E. Greimel, G. Schulte-Körne
Der Nervenarzt in press 2021

Language difficulties are a shared risk factor for both reading and mathematics disorder

M. Snowling, K. Moll, C. Hulme
Journal of Experimental Child Psychology doi.org/10.1016/j.jecp.2020.105009 2021, 202
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S002209652030463X
Diese Liste im APA-Format
Impressum  |  Datenschutz